Střecha Německa

zobrazeno: 270 | Zugspitze, Německo | 23. – 25. 6. 2023

Dohadování termínu bylo dlouhé, ale nakonec to vyšlo ideálně. V pátek okolo 19.00 přijíždíme do Garmisch-Partenkirchen. Ubytování jsme našli v mládežnickém hostelu Jugendherberge. Poměr cena výkon naprosto exkluzivní. Po skvělé večeři protahujeme ztuhlá těla vycházkou do centra.

V sobotu brzy ráno přejíždíme autem na parkoviště v Hammersbachu (759 m) odkud v 5:00 vyrážíme. Mírně poprchává, což je velmi příjemné a budeme na to později během dne vzpomínat. Volíme cestu roklí Höllentalklamm a po dvou hodinách přicházíme k chatě Höllentalangerhütte (1387 m).

Zde něco málo jíme a pokračujeme dále. Ve čtvrt na devět se dostáváme k nástupu (1679 m) na první ferratu (B). Shodli jsme se, že obtížnější místa Das Brett a Die Leiter se nám na fotkách zdála horší. No něco jako Radegast na Radhošti.

K úpatí ledovce (2 218 m) jsme vystoupali 10.00. Děláme zde druhou větší přestávku, bereme mačky. Trhliny žádné vidět nejsou a cesta je vyšlapána přímo nahoru. Hole jsou příjemnou pomocí. Začíná být vedro. Lidí tu je relativně málo. Po 45 minutách se dostáváme k nástupnímu místu na okraji ledovce (2 466 m), kde začíná vrcholová ferrata (C). Je tu trochu fronta. Z počátku se nám zdá, že budeme hodně čekat, ale nakonec to nebylo tak hrozné.

Závěrečná část k vrcholu byla ještě zasněžená a místy se nebylo kam cvaknout. Na vrcholu společně stojíme ve 13:45.

Pro cestu dolů využíváme lanovku a vláček až do Hammersbachu za 40 EUR.

Celkem to bylo 10,6 km (2 303 m nahoru / 122 dolů).

Trasa a další zajímavá místa na Mapy.cz